Uitgever: Blue Orange games
Genre: familie
spelers: 2-4
20-40 minuten
leeftijd 8+
De priesters van een oude stad, willen de god Uxmal vereren door een piramide voor hem te bouwen. De priester die hierbij het beste zijn best doet wordt hogepriester en wint het spel.
Inhoud van de doos:
* 1 speelbord
* 1 scorebord
* 29 piramidetegels
* 5 afgodstegels
* 45 afgodkaarten
* 16 priesters (4 per kleur)
Aan het begin van het spel krijgt elke speler 3 priesters. De 4e priester wordt op het scorespoor gezet. De afgodstegels worden in willekeurige volgorde op het scorebord neergelegd. Alle kaarten (open) en tegels (gedekt) worden naast de doos gelegd en het speelbord gaat in de doos.
Nu heeft elke speler keus uit 4 acties:
1. een piramidetegel pakken en neerleggen op het speelbord. Hierbij krijg je 0,1 of 2 afgodskaarten afhankelijk van hoe je je tegel plaatst en welke afgoden elkaar overlappen of raken.
2. Een priester op een van de goden op het bord plaatsen.
3. afgodskaarten inleveren om je priester te verplaatsen. Per ingeleverde kaart, mag je één van je priesters 1 stap verzetten.
4. kaarten inleveren om de positie van één van de afgoden op het scorebord te veranderen. Dit mag hoger of lager op het spoor zijn, maar de kaarten moeten wel overeenkomen met de god die je verplaatst.
Als alle tegels op een niveau zijn gelegd, wordt er een beoordeling gedaan. Er wordt gekeken welke priesters op dat moment goden vereren en wat de posisite van de goden is op het scorebord. Afhankelijk hiervan worden punten uitgedeeld. Elk kaartje wat je van de hoogste 2 goden inlevert, levert ook nog 1 punt op. De 2 hoogste goden worden hierna verplaatst naar plek 4 en 5.
Na 3 rondes (3 verdiepingen) is het spel voorbij.